✓ Kadra Zarządzająca (kierownicy produkcji, brygadziści, liderzy)
✓ Nadzór Procesów Produkcyjnych (inżynierowie procesu, technolodzy, specjaliści ds. jakości)
✓ Pracownicy Produkcyjni (operatorzy, ustawiacze).
✓ skrócenie czasu realizacji procesów,
✓ umiejętność normowania czasu pracy,
✓ zdobycie wiedzy i umiejętności instruowania pracowników, doskonalenia metod pracy oraz budowy dobrych relacji w zespole,
✓ skrócenie czasu niezbędnego do wdrożenia nowego pracownika,
✓ zwiększenie skuteczności szkoleń wdrożeniowych,
✓ zmniejszenie kosztów,
✓ rozwój kompetencji i zaangażowania pracowników w realizowane procesy,
✓ szybka i trwała poprawa procesów w organizacji,
✓ lepsze wykorzystanie zasobów w organizacji,
✓ zwiększenie skuteczności i wydajności pracowników,
✓ umiejętność tworzenia dokumentów pracy standaryzowanej,
✓ zbudowanie trwałego fundamentu do ciągłego doskonalenia procesów.
3 dni
Podstawowy
Warsztaty zamknięte w siedzibie Klienta
✓ zdefiniować role i odpowiedzialności w procesie,
✓ definiować zasady pracy standaryzowanej,
✓ podzielić proces na elementy pracy,
✓ normować procesy pracy,
✓ szkolić i instruować pracowników,
✓ opracowywać dokumentację pracy standaryzowanej,
✓ doskonalić metody pracy.
Dzień 1 – Instruowanie Pracowników (Job Instruction)
1. Wprowadzenie do metody TWI.
2. Praca standaryzowana (czas cyklu, zapas standardowy, sekwencja pracy.
3. Od obserwacji procesu po Arkusze Pracy Standaryzowanej - omówienie dokumentacji na przykładzie.
4. Czterostopniowa metoda instruktażu: szczegółowe omówienie.
5. Wybór stanowiska pracy do warsztatów.
6. Przeprowadzenie obserwacji i podziału procesu na elementy - na procesie Klienta.
7. Omówienie efektów ćwiczeń.
Dzień 2 – Instruowanie Pracowników (kontynuacja)
1. Arkusze Podziału Pracy - tworzenie arkuszy dla procesu Klienta.
2. Techniki normowanie czasu pracy.
3. Instruowanie pracowników - przygotowanie ucznia, prezentacja pracy, sprawdzenie ucznia, nadzorowanie.
4. Matryce kompetencji i plany szkoleń.
5. Indywidualne ćwiczenia instruktażowe pod nadzorem trenera.
6. Analiza typowych błędów i problemów instruktażowych.
7. Warsztaty praktyczne – tworzenie instrukcji pracy standaryzowanej.
8. Ocena efektywności instrukcji i wprowadzanie korekt.
Dzień 3 – Doskonalenie Metod Pracy (Job Methods)
1. Wprowadzenie do analizy metod pracy.
2. Arkusze Pracy Standaryzowanej – praktyczne wskazówki.
3. Doskonalenie Metod Pracy - 4 kroki.
4. Szczegółowa analiza istniejących procesów – ćwiczenia praktyczne.
5. Arkusze Propozycji Zmian vs. systemy sugestii pracowniczych (Kaizen i TOC).
6. Opracowanie usprawnień metod pracy.
7. Planowanie wdrożenia nowych metod pracy.
Dzień 4 – Relacje z Pracownikami (Job Relations)
1. Weryfikacja przygotowanej dokumentacji na procesie.
2. Arkusze Przebiegu Czasu Pracy .
3. Komunikowanie nowych standardów.
4. Relacje z Pracownikami - ostatni element TWI.
5. Techniki efektywnego rozpoznawania problemów interpersonalnych.
6. Analiza sytuacji konfliktowych – studium przypadku.
7. Ćwiczenia praktyczne – rozwiązywanie konfliktów i problemów zespołowych.
Mała liczba wykwalifikowanych pracowników na polskim rynku pracy powoduje, że firmy coraz częściej sięgają po sprawdzone narzędzia i techniki, dzięki którym będą mogły poprawić i uprościć swoje procesy. Mowa nie tylko o procesach produkcyjnych, lecz także procesach związanych z onboardingiem i utrzymaniem pracowników.
Każdy przestój, każda pomyłka i każda nieefektywna metoda pracy to realna strata dla organizacji. W tak dynamicznym i wymagającym środowisku nie ma miejsca na improwizację. Dlatego świadome firmy wracają do korzeni i tego co realnie działa. Szkolenie TWI (Training Within Industry) to sprawdzony na całym świecie system rozwijania kompetencji liderów liniowych, brygadzistów i instruktorów, który realnie wpływa na czas wdrożenia, jakość pracy oraz bezpieczeństwo na stanowiskach.
TWI to nie „kolejna teoria” – to praktyczny standard zarządzania ludźmi i pracą, który pomógł między innymi Toyocie zbudować fundamenty ich pracy, z których obecnie korzystają miliony firm – mowa oczywiście o Lean Management.
Twoje firma też może skorzystać na wdrożeniu TWI. Dowiedz się jak.
Warsztaty TWI realizowane przez naszych doświadczonych trenerów wyróżniają się przede wszystkim praktycznym podejściem oraz nastawieniem na realne efekty biznesowe. Szkolenie prowadzone jest przez praktyków, którzy już w trakcie szkolenia skutecznie łączą teorię z ćwiczeniami. Całość obywa się bowiem na realnym procesie u Klienta, a nie tylko przykładach z innych branży i symulacjach. Dzięki temu uczestnicy zdobywają umiejętności możliwe do natychmiastowego wdrożenia w swoich miejscach pracy.
W ramach naszych warsztatów TWI uczestnicy uczą się, jak:
Szkolenie z metody TWI zapewnia wiele wymiernych korzyści, które przekładają się na efektywność operacyjną firmy. Dzięki udziałowi w szkoleniu możesz oczekiwać:
Przykład: Po wdrożeniu modułu Instruowanie Pracowników firma produkcyjna skróciła czas wdrożenia nowych pracowników o 35%, co przełożyło się bezpośrednio na wzrost wydajności całego zespołu. Do tego efektem ubocznym było zmniejszenie porzucenia pracy po kilku początkowych tygodniach pracy, ponieważ nowe osoby szybko wdrażały się w organizację.
Warsztaty z doskonalenia procesów w oparciu o metodę TWI skierowane są przede wszystkim do:
Szkolenia teoretyczne realizowane w salach konferencyjnych z wykorzystaniem case studies oraz symulacji pozwalają na zbudowanie wiedzy teoretycznej i budują świadomość. Nasze warsztaty stawiają natomiast nacisk na praktyczne wykorzystanie TWI. Uczestnicy naszych kursów już w trakcie sesji z trenerem pracują na znanych im procesach i tworzą realną dokumentację. Jaki jest efekt końcowy? Po zakończeniu szkolenia pracownicy mogą pochwalić się nie tylko zdobyciem praktycznej wiedzy, lecz także wdrożeniem TWI na swoich stanowiskach. Daje to uczestnikom warsztatów pewność i przekonanie, że po zakończeniu kursu mogą kontynuować na kolejnych stanowiskach, a zdobyta wiedza szybko przełoży się na wyniki operacyjne firmy.
„Szkolenie TWI zmieniło sposób, w jaki prowadzimy wdrożenia nowych pracowników. Dzięki czterostopniowej metodzie instruktażu zauważyliśmy wyraźny spadek liczby błędów na stanowiskach pracy oraz szybszą adaptację zespołu. Dla nas to realne oszczędności i mniej stresu dla liderów.”
– Anna, Kierownik Zespołu Produkcyjnego, branża FMCG
„Moduł Doskonalenie Metod Pracy otworzył nam oczy na to, ile czasu i zasobów marnujemy w codziennych działaniach. Po wdrożeniu opracowanych w trakcie warsztatów usprawnień udało się skrócić czas realizacji zamówień o 18%. Polecam każdemu, kto myśli o Lean praktycznie, a nie tylko teoretycznie.”
– Tomasz, Inżynier Procesu, branża logistyczna
„Relacje z pracownikami to często pomijany temat w szkoleniach, a tutaj potraktowano go bardzo rzetelnie. Dzięki analizie sytuacji konfliktowych i konkretnym narzędziom, nauczyłam się skuteczniej rozwiązywać napięcia w zespole. TWI pomaga nie tylko w procesach, ale też w relacjach międzyludzkich.”
– Katarzyna, HR Business Partner, branża przemysłowa
„To szkolenie powinien przejść każdy lider zmiany. Konkretne, praktyczne, prowadzone przez ludzi z doświadczeniem. Od razu po powrocie do firmy zaczęliśmy wdrażać instrukcje stanowiskowe według TWI – efekty widać już po kilku tygodniach.”
– Marek, Lean Coordinator, branża automotive
Ile trwa szkolenie TWI?
Pełne warsztaty z zespołem trwają 4 dni.
Czy można przeprowadzić szkolenie tylko z pojedynczych modułów?
Jak najbardziej – zawsze dopasowujemy ofertę szkoleniową do potrzeb i oczekiwać Klienta.
Czy szkolenie można przeprowadzić w siedzibie firmy?
Ze względu na praktyczny wymiar warsztatów rekomendujemy prowadzenie warsztatów w siedzibie firmy.
Czy szkolenie jest certyfikowane?
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający nabyte umiejętności.